Фасове се превръщат във високо енергиен материал




Освен, че вредят на пушачите, фасовете оказват негативно влияние и върху околната среда.

Оказва се, че угарките са най-често срещания отпадък, захвърлян обикновено през прозорци, по алеи и водни басейни. Приблизително около  5.6 милиона използвани цигари - 766,571 метрични тона фасове попадат в околната среда всяка година.

Екип учени от Южна Корея са открили не само начин за отклоняване на част от всичките тези фасове, попадащи отново в природата, но и начин да ги превърнат в нещо полезно.

Те са открили, че целулозният ацетат, изграждащ по-голямата част от цигарената угарка, лесно може да бъде променен в материал на въглеродна основа, който се използва в енергосъхраняващи устройства, каквито са например батериите.


Според учените, този процес е доказателство за това как фасовете могат да се превърнат във високоенергийни материали на въглеродна основа, изполвайки простичък процес, който едновременно предлага екологично решение за посрещане енергийните нужди на обществото.

„Мнозина държави спазват стриктно правилата за избягването на трилионите токсични и неразградими фасове, попадащи в природата всяка година, а нашият метод е просто един от начините за постигане на това, заявява професор  Jongheop Yi от университета в Сеул.

Превръщането на целулозния ацетат в материал на въглеродна основа станало посредством простичка техника на горене, наречена пиролиза – получавал се порест, високоефективен и производителен материал.
След това те добавяли материала към електрод и го тествали на три-електродна система. Оказало се, че материалът съхранява по-голямо количество електричество, отколкото комерсиалните материали, като графен или въглеродни нанотръби.

Изследователите са на мнение, че новият материал, може да бъде използван за покритие на електроди на суперкондензатори или трансформатори, за увеличаване на ефективността им. Нещо повече - той може да намери приложение в електрониката, в компютри, смартфони, във вятърни турбини, както и за повишаване запасите от електричество при автомобилните акумулатори.


Коментари