Да отслабнем продължително







Нека си признаем, едва ли има някой, който да иска да бъде...с наднормено тегло, или да се харесва по-пълен...

Плувайки умерено, наслаждавайки се на една наиистина прекрасна средна възраст, с ужас забелязвам някои изменения в тялото си, вероятно следствие от разните му там натрупвания. Та и на мен, като на един суетен мъж, през мозъчните ми гънки се стрелна мисъл, съдържаща думата диета.

И понеже съдбата е една такава - саркастична до скука ми поднесе четиво на щекотливата тема Отслабване, на което се натъкнах в Мрежата. Един препатил човек дава своите съвети безплатно. Предавам ви го, както мога!

Спрете йо-йо диетите

(Йо-йо ефектът е повтарящата се загуба и възвръщане на собственото телесно тегло, известен още и като цикълът на телесното тегло. Когато този цикъл е резултат от диета, се нарича йо-йо диета. Йо-йо ефектът може да варира от загуби или покачвания на теглото на 3-5 кг. в един цикъл до големи промени, надвишаващи 25 кг.)

Колкото и да не ни се иска трябва да признаем, че мнозина от нас в днешно време са с наднормено тегло, а един на всеки шест души се опитва да отслабне. За ужас обаче повече от половината борещи с повечкото килца губят неравната схватка.

И така как да спрем йо-йо диетата?



Докато се вслушвате в съветите на медицинските лица, ето някои методи за дългосрочно отслабване.

Влезте в зоната

Въпреки изкушенията, които  водят до напълняване, загърбването на факта за проблемите с повечето килограми не помага за тяхното изчезване.

На кантара

Фобията от това, че можеш да бъдеш построянно дебел е страшна. Поемете дълбоко въздух и разберете как да започнете борбата. Тогава вие ще знаете колко точно искате да отслабнете. Губейки между 5 и 10% от теглото, това вече е знак за полза за здравето ви.

Поставете си цел

Хубавото е да знаете, колко искате да тежите, но помислете, защо искате да отслабнете. Променяйки храненето и начина си на живот ще имате доста ползи, а не просто загуба на килограми.

Целите ви би трябвало да са насочени към изграждането на една самоувереност или запазване на теглото, свързано със здравословни проблеми, като диабет и сърдечно-съдови заболявания. Можете да имате характерни желания,  като това да влезете отново в любимите ви, но за жалост, отдавна отеснели дрехи, или пък да можете да играете наравно с децата или с внуците си.



Включете семейството в това начинание

Увeрете се, че вашите близки са ваши съюзници. Накарайте ги да се погрижат за вечертята за някои празненства, което ще ви позволи да посещавате някои курсове или тренировки, ако желаете. 

Помолете ги да не се оплакват ако хладилникът не се пръска по шевовете от висококалорични храни. Ще има трудни моменти, когато ще ви идва да развеете белия флаг, но ако някой ви подрепя, това е сериозна помощ.

Възнагражденията

Не чакайте Голямата награда. Концентрирайте се върху малките стъпки, малките цели по пътя към голямата такава и показвайте на хората до вас всяка постигната. Понякога поведението може да е странно, когато човек прави такива драстични промени.

Уверете се, че наградата ви не е на база храна и калории, което допълнително дава усещането, че храната може да владее живота ни.  Нека обичайно похарчените в петък вечер пари за разни пържени храни отидат за нова готварска книга за здравословно хранене, за кино или за някоя хубава здравна процедура.

Отървете се от критиците

Всички ние сме ужасни критици, но е време това да се промени. Да, може и да сте дебели, но правите нещо за да промените това. И запомнете - перфектен човек не съществува, така че не се корете, че в момента сте се подложили на диета – всичко е въпрос на въздържание.


Бъдете активни

Може да ви се струва, че не ви отива да се занимавате с упражениния, но се замислете за нещата, които могат да ви бъдат от полза - всяко малко усили ще бъде възнаграддено , дори ако отделите 10 минутки няколко пъти на ден – тогава сте истински победител.

Не позволявайте на глада да ви съсипе

Гладът може да се окаже един от най-трудните ви врагове и може да се наложи да промените хранителните си навици. Следват седем идеи, които могат да бъда в помощ на нуждаещите се.

1.Хранете се здравословно

Уврете се, че имате запаси от здравословни храни и захвърлете гадните такива, съдържащи малко или повече холестерол.

2. Пазарувайте разумно

Планирайте предварително и купувайте здравословна храна, която наистина обичате. Никога не пазарувайте, ако сте гладни. Винаги си правете списък с необходимото и не се отклонявайте от него.

3.  Пийте вода

Пийте много вода. Възможно е когато сте жадени да усещате глад. Пийте по два литра вода или дуга течност на ден.

4. Не мислете за храна

Апетитът, ненаситността към нещо, все пак не е решаващ. Разсейте вниманието си с нещо за 15  минути и се запитайте – наитина ли има нужда да изям това? Струва ли си?

5. Използвайте носталгията

Извадете от забравата някой стар албум със снимки и си спомнете времето, в което бяхте щастливи със своето тяло, с килограмите си. Закрепете снимка на хладилника си, дори си оставете бележка, която да ви напомня вашата Цел.


6. Не бъдете чревоугодници

Научете се да разпознавате, когато гладът ви е знак за нещо друго, като стрес или умора. За мнозина чревоугодничеството може да доведе до един порочен кръг, така, че опитайе различни начини за справяне с проблема, и то не основани на храната.

7. Кажете „не” на временните решения

Ако искате да отслабнете и то трайно трябва да промените съзнанието си и да мислите за всичко това като за дългосрочен начин на живот. Нормално е понякога да има моменти на провал, но никога не се предавайте!


Коментари