Висок риск - висока награда



По-бързо, отколкото можете да хванете нощния полет от Ню Йорк до Лондон, световните авиолинии трябва да се развиват, за да останат гъвкави в глобалния свят на комерсиалната авиация.

Със своите 8 милиона пътници ежедневно и 3 милиарда пътувания последната година се превърна в нещо повече от летателна. Това са надеждите и мечтите много сделки да се осъществят, да се съберат семейства, и да бъдат реализирани куп амбиции.

Пъвият комерсиален полет се случва преди 100 години, през 1914-та, и това е 23-минутно пътуване над Tampa, Флорида. Кметът на St. Petersburg, Флорида плаща тогава $400, днешни около $9,000, за да стане първият в света пътник, който си е платил подобно удоволствие.



С комерсиализацията на авиацията, самолетната индустрия се характеризира с понятието риск срещу награда. С липсата на  някои от най-известните имена мнозина се обединяват и консолидират в дългият си път.

Авиолиниите Pan American бяха едни от първите, маркирали пътя през Атлантика със собствени просторни каюти, специализирани стаи за дами и скромни осветителни тела. Но дори за Pan Am не бе достатъчно да задържи компанията в добра финансова стабилност.

„Тези имена изчезнаха, Pan Ams, British Caledonian и други, но разбира се техните бизнеси претърпяха метаморфози, което трябва да ни подсети, че в тази индустрия обединяването е начинът да се върви напред”. Това заявява Tony Tyler, главен изпълнителен директор на International Air Transport Association, цитиран от CNN.



Страданието на индустрията може да се сравни с буря в чаша вода, и American Airlines е поредният пример за риск срещу възнаграждение. След скорошния й банкрут последният основен  американски превозвач  се сля с U.S. Airways.

Няма по-добър пример за риск и награда от Boeing 747, наричан още Jumbo Jet. Първият в света широк, двуетажен самолет, постороен през 1960-та в завода за цивилни самолети на Boeing, който буквално заложи успеха на компанията на самолетите.

Според Tyler, ключът към успеха в бъдеще е приспособяването към глобалните нагласи.

„Смисълът е, че това е глобална индустрия, такава е от 100 години, добавя той. „Ние сме индустрия, която прави възможна глобализацията и това значи, че всеки трябва да рзбере, че е част от една световна мрежа. Това е част от мащабна система и е нужно глобално мислене във всичко, което правим”, завърша Tyler.


И докато днешната авиация е на векове от полета над Tampa Bay, няма никакво съмнение, че рискът и възнаграждението съществуват  така, както и преди 100 години.


Коментари