Вродените таланти на Кубрик






В далечния и забравен от мнозина април 1945, едва 16-годишен  Стенли Кубрик заснема продавач на вестници, който гледа шокиращото заглавие „Рузвелт е мъртъв!”


Така или иначе това не е снимка от движение, но бъдещият режисьор на „2001: Едена одисея в космоса”, както и на „Портокал с часовников механизъм” е дал на продавача дискретно инструкции, как да позира пред обектива,  предоставяйки по този начин ранен знак за визията на това, как той ще бъде възхвален като един от най-значимите режисьори на 20 век.

Кубрик продава тази фотография на списание „New York’s Look, поставайки началото на едно сътрудничество, продължило до 1950-та. 

Премиера в Kunstforum Vienna разкрива подборка от 27,000 снимки, които той е взел, докато е имал взаимоотношения със списанието, 5-годишен къртовски труд, едно всеотдайно чиракуване в професията.



Ваксаджия, гледащ към ято птици, балансиращ на колело артист, и т.н. – всяка фотография със собствено послание, което Кубрик описва с думите: „Никога не снимам нищо, не искам!”

Фотографът на списанието позволява на Кубрик да експериментира с „композирането” на фотографиите, с атмосферата и синхронизацията им, с цел развиване на негов собствен стил.

Предлагането на един бегъл поглед от една по-неизвестна част от живота на Кубрик е също знак за неговия път към режисурата. Първият му документален филм става факт през 1951-ва. Творбата се фокусира върху боксора Walter Cartier – един субект, който той е снимал за „Look.



Коментари