Русенски финал на Shell Eco-marathon



168,27 км., изминати с 1 кВтч енергия – това са данните от сухата статистика, сочеща представянето на отбора на Русенски университет „Ангел Кънчев“  на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2014-та. По този начин тимът зае 23-то място в категорията „Прототипи“, задвижвани от електрическа батерия- едно повече от достойно представяне на русенските студенти.

 „Без здравия екипен дух и сплотеност, усърдна работа и отдаденост, всичко това нямаше да бъде възможно“, сподели Димо Иванов, капитан на отбора. „Това първо участие ни прави по-уверени и мотивирани за следващото издание на Shell Eco-marathon. Конкуренцията на финалите на Shell Eco-marathon е много сериозна, но това допълнително ни амбицира да мислим за иновативни технологии и похвати, с които да я победим при следващото ни участие“, допълва Димо.

Учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе се бориха в същата категория и бяха достоен конкурент на отбора на Русенски университет „Ангел Кънчев“ като техният прототип измина близо 93 км с 1 кВтч енергия и се нареди на 27-мо място в класацията.

„Shell Eco-marathon Европа 2014 беше изключително оспорвано състезание с много силни отбори. Даваме си ясна сметка, че за да покажем по-добри резултати в следващото издание, трябва да работим още по-усърдно и да конструираме автомобил, подходящ за целите на Shell Eco-marathon “, споделят участниците в надпреварата.
Поради технически затруднения автомобилът на студентите от ТУ – Варна не успя да завърши успешно обиколките на градската писта и отборът не намери място сред класиралите се на финала.
Като цяло 2014 г. се оказа трудна за автомобилите от категория „Градски тип“, задвижвани от електрическа батерия. Само 15 от от общо 31 допуснати до градската писта отбори успяха да заемат места в крайното класиране.
В категорията „Прототипи“ познатите победители от френския отбор Microjoule – La Joliverie подобриха рекорда си от миналата година с резултат от 3 314,9 км с 1 литър гориво, което е подобрение с 11% съпоставено с миналата година.
Сред автомобилите от „Градски тип“, задвижвани от бензин, отново френски екип – този на Lycee Louis Delage – постигна нов рекорд от 468,8 км с 1 литър гориво. Резултатът му от 2013 г. е подобрен с 73,1 км за кВтч. Отборът Sluchtspecht от университета за приложни науки в Офенбург, Германия, подобри представянето си с 389 км в категорията с дизел. Сред градския тип автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка, студентите от La Joliverie Polytech в Нант подобриха резултата си, като изминаха 150,5 км за единица енергия.



Коментари